Kiválasztva 0 szolgáltató - Ajánlatkérés Ajánlatkérés a kiválasztottaktól

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Exkluzív interjú Dr. Bienerth Gusztáv kormánybiztossal


Áfacsökken...

Áfacsökkentés és a MICE szakma felértékelődése várható

Az április közepén kinevezett kormánybiztos a Magyar Turizmus Zrt. felszámolásáról, a jogutód Magyar Turisztikai Ügynökség tevékenységének koordinálásáról, az Európa-szerte kirívóan magas 27%-os vendéglátóipari áfa januári 18%-ra, rá egy évre pedig 5%-ra történő csökkentéséről, a kongresszusi turizmus, a MICE felértékelődéséről, „Bécs ostromáról”, a Sziget Fesztivál jelentőségéről és a vezetésével létrehozott Nemzeti Turisztikai Tanácsadó Testület létrehozásáról nyilatkozott.

• Mennyiben értékelődött fel a turizmus az által, hogy eddig a
Gazdasági Minisztérium helyettes államtitkára irányította, április
vége óta viszont az Ön személyében kormánybiztos felügyeli?

- Nem önmagában ettől a ténytől, hanem a Magyar Turisztikai
Ügynökség csapatának munkájától értékelődik fel az ágazat. Attól,
hogy a kormányzat stratégiai fejlesztési ágazatnak minősítette
a turizmust és minden olyan döntés, ami az elmúlt időszakban
megszületett, ezt sugallja.

• Hogyan tud a Turizmus Zrt. jogutódlással zökkenőmentesen átalakulni
Nemzeti Turisztikai Ügynökséggé?
Természetesen ez az átalakulás is kisebb nagyobb zökkenőkkel
jár. Az ügynökség célja, hogy a piac, illetve az idegenforgalom
szereplői, a turisták, az idelátogatók ebből csak azt vegyék észre,
hogy hatékonyabb, színesebb, eredményesebb, versenyképesebb
és magasabb színvonalú a piac által nyújtott szolgáltatás.

• Seszták Miklós fejlesztési miniszter korábban azt ígérte, hogy
minden szakemberre számítanak, de a Turizmus Zrt. szinte ös -
szes vezetője felállt, hogy más munkahelyet keressen.
A döntések, egy új struktúra, egy új stratégia óhatatlanul változást
is eredményeznek. A szakértelemre, a tudásra, a kapcsolatokra
mindig szükség van minden szakmában, így a turizmusban
is.

• Hivatalba lépésekor Ön úgy nyilatkozott, hogy az új rendszer
maga a nemzetközi trend, a 21. századi struktúra, s az eddigi magyar
bürokratikus intézményrendszernek a nemzetközi versenyben
ügynökségekkel kellett felvennie a versenyt. Mit jelent ez az
új struktúra?

Azt, hogy közelebb kell kerülni a piachoz és közelebb a gazdaság
szereplőihez. Érteni, tudni kell azt, hogy a piac szereplőinek
mi a jogos elvárása, és hatékonyabb, versenyképesebb
szolgáltatást kell nyújtani. Ehhez pedig magának a közigazgatásnak
is változnia kell. Az eddigi több helyen meglévő, turizmussal
foglalkozó szervezetek, személyek és struktúrák egy
szervezetbe kerülnek, ez a Magyar Turisztikai Ügynökség. Ez a
21. századi struktúra.

• A Szállodaszövetség minapi közgyűlésén első szakmai expozéjá-
ban arról beszélt: kormányzati döntéssorozat várható, hogy a turizmusban
csökkenjenek a vállalkozók terhei, és jobb jövedelemtermelő
képességgel működhessenek. Ezt szolgálja az Európában
kirívóan magas 27 százalékos áfa most bejelentett csökkentése is?
Igen, e döntéssorozat keretében csökken január 1-jétől 18 %-ra,
az azt követő évtől pedig 5 %-ra a vendéglátóipari áfa - bizonyos
kiegészítésekkel. Ez nyilvánvalóan az adóterhek csökkenését jelenti
és ezzel a szakmának élnie kell. Remény szerint munkaerő
megtartó, fejlesztő, beruházó döntéseket fogunk ezzel indukálni,
amelyre a szakmának szüksége van.

• Több újságcikkben a turizmus vezetésének váratlan átalakítását
a kormányzat központosítási, államosítási lépései közé sorolták.
Valóban erről van-e szó?
A korábbi állami feladatokat más struktúrában fogja az állam saját
maga megvalósítani. Ennek a piacnak sok szereplője van: önkormányzatok,
érdekképviseletek, kis- és középvállalkozások,
multinacionális cégek. Ennek a nagyon bonyolult és összetett
elemnek egy részét képezi az átalakítás, amellyel az állam saját
feladatait teszi hatékonyabbá.

• Hogyan látja a rendezvényes szakma helyét az új struktúrában?
Cél a minőségi turizmus, megőrizve mindazt, ami jelenleg a
rendszerben jól működik. A rendezvények, konferenciák, a
M.I.C.E. stratégiailag kiemelt területek. A rendezvényszakma
olyan forrása a turizmusnak, ami fejlesztést, nagyobb beruházást igényel.
Éppen ezért is született döntés arról, hogy szükség
van egy nagy befogadóképességű kongresszusi központra.

• És hogyan áll a sokezres Kongresszusi Központ építése, illetve
2018-ra tervezett átadása?
A helyszín adott, a Művészetek Palotája parkolójának területét
vette meg az állam, már javában folyik a tervezés, és a közeljövő-
ben nyilvánosságra kerül a megvalósulási ütemterv. A forrásokat
biztosítani kell, mivel nem olcsó beruházás egy ilyen kongreszszusi
központ. A kormánydöntés megszületett, a végrehajtás szakasza
kezdődik. Ezzel egy időben hamarosan meg kell kezdeni
a helyszín kiajánlását, értékesítését is, hiszen pontosan tudjuk,
hogy négy-öt évre előre kell megszervezni a nagy rendezvényeket.
Egy körülbelül ötezer fő befogadására alkalmas kongresszusi
központ tartalommal való megtöltése pedig időigényes.

• A MaReSz mostani 2. Event Touch konferenciáját megnyitó beszédében
hangsúlyozta, hogy kiemelkedő szerepet szánnak a konferencia-turizmusnak.
Igen, regionális összehasonlításban lemaradtunk Prága, Bécs és
Horvátország mögött is. Most az a cél, hogy meghaladjuk Prágát
és ostromoljuk Bécset.

• Az Ügynökség beharangozásáról szóló tanácskozásra meghívták
többek között Gerendai Károlyt, a Sziget vezetőjét is. Milyen
együttműködésre számítanak a fesztiválok vezetőivel?
Számos szakember került meghívásra a tanácskozásra. Gerendai
Károly a rendezvényszervezés egyik csúcsrendezvényének, a Sziget
fesztiválnak a főszervezője, rendkívül sikeres ember és rengeteg
tapasztalattal rendelkezik. A Sziget, és a hozzá kapcsolódó
rendezvények – amellett, hogy egy magán vállalkozás – jó hírét
viszik Magyarországnak szerte a világban.

• Az említett szállodaszövetségi előadásában partnerséget és
együttműködést ígért a szakmabelieknek. Milyen konkrét lehető-
ségeket jelent ez?
Például, hogy a RENDEZVÉNY szakmai magazinon keresztül is
üzenek a társszakmáknak, hogy a stratégiai irányokat együtt kell
kidolgozni. Vagyis nem magunkba fordulva, „egy füstös szobá-
ban” szeretnénk ezt megtenni, hanem az érdekképviseletekkel,
a szakmákkal, a turizmus meghatározó szereplőivel szimbiózisban.
A kormány döntött arról, hogy egy Nemzeti Turisztikai Tanácsadó
Testületet hoz létre, amelynek elnöki pozícióját fogom
betölteni. A testület közvetlenül a kormánynak tesz javaslatokat.
Azon dolgozunk, hogy az év végére elkészüljön a turizmus hoszszú
távú stratégiája. Mivel korábban a gazdasági szférában tevé-
kenykedtem, így nyilvánvaló számomra, hogy az ágazatot érintő
stratégiai döntéseket csak együttműködéssel lehet sikerre vinni.

Ez egyben az én meghirdetett célom is!

Horváth Ágnes

További érdekességek a rendezvényszakmáról a Rendezvény Szakmai Magazin II. negyedévi számában,


Iratkozzon fel oldalunkra, ha érdeklik az aktuális, kedvezményes ajánlatok, kreatív rendezvényhelyszínek és élményprogramok!

Észrevétele van?

Kattintson ide