Kiválasztva 0 szolgáltató - Ajánlatkérés Ajánlatkérés a kiválasztottaktól

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Csoportos ajánlatkéréshez kérjük jelentkezzen be, vagy regisztráljon!

Bejelentkezés

Facebook Google

Regisztráció

Regisztráció Facebook Google

Vevők...


Az elégedett vevő/partner hajlamos a hibátlan, kielégítő szolgáltatást természetesnek venni, mi történik azonban, ha hiba csúszik a "gépezetbe.."?
Mai cikkünk a számunkra legfontosabb kliensekkel való hatékony kommunikációról ejt néhány szót. Lássuk, hogyan kezeljük az elégedetlen partnereket...

Mindenekelőtt tudnunk kell, hogy az elégedetlen partner szinte biztosan megosztja negatív élményét másokkal, tehát Ő lesz a "rossz reklám" fő forrása (az elégedett partnerekkel ellentétben, akiknél ez az arány nagyjából 10:3, tehát 10 elégedett ügyfélből átlagosan 3 mesél majd a pozitív élményeiről másoknak). Tudnunk kell azt is, hogy még ha hibáztunk is a rendezvényszervezés folyamán, az elégedetlen ügyfél nem feltétlenül kell, hogy az is maradjon. És hogy hol is van a titok? Persze, hogy a hatékony kommunikációban.

Első számú szabály, hogy ha már észrevettük a bakit, ne várjunk a partnerre, hogy Ő jöjjön hozzánk panaszával (gyakran nem is jön, hanem "megtartja" elégedetlenségét magának - esetleg még jól fel is nagyítja, persze nem rosszindulatból, egyszerű pszichológiai automatizmusokról van szó - meg persze az ismerősöknek, akik továbbmesélik majd az Ő ismerőseinknek, a beavatottak száma pedig exponenciálisan nő). Legyünk mi a kezdeményező fél és kommunikáljunk pozitívan.

A másik eset a haragos ügyfél, aki azonnal tudtunkra adja elégedetlenségét, mindezt pedig vehemens, érzelmileg túlfűtött módon. Ebben az esetben tudnunk kell, hogy amíg kommunikációs partnerünket a racionalitástól eltérő emóciók vezérlik/uralják, nem érdemes a megoldáskereséssel foglalkozni (vagy legalábbis nem kifizetődő). Ismerjük fel félelmének okát (ez legtöbbször a mi esetünkben: "Olyan szolgáltatásért kell majd fizetnem, ami nem felel meg az általam megrendeltnek" illetve még gyakrabban, Ő maga is rendezvényfelelős lévén "A vendégeim elégedetlenek lesznek". Először is nyugtassuk meg partnerünket, majd keressünk együtt megoldást a problémára, kérjük ki a tanácsát. Ezáltal gyorsan visszatereljük Őt is a racionalitás talajára és ismét lehetségessé válik a konstruktív kommunikáció.

Nem tudjuk eléggé hangsúlyozni ezekben az esetekben az empátia fontosságát. Megpróbálni a saját igazunkat bizonyítani nem oldja meg a problémánkat, a kliens ugyanúgy elégedetlen marad, függetlenül attól, hogy ki volt a felelős az esetért. Hogy jobban megértsük partnerünket, tegyünk fel minél több nyitott kérdést az ügyfélnek a problémára vonatkozóan és ajánljunk azonnal két megoldást (egy megoldás esetén az ügyfél kiszolgáltatottnak érezné magát, kettőnél több választási lehetőség pedig csak konfúziót okoz, hát igen, valahogy, mint a gyerekeknél..:-)

Nagyon fontos ezenfelül a kedvesség, mindig és minden esetben. A kedvesség és udvariasság gyakran alulbecsült viselkedésformák. Hányszor láttunk már szakmailag kétségbe vonható, de mindig mosolygó és rendkívül kedves embereket, akik gyakran többet érnek el, mint agresszív, de vérprofi társaik...? A kedvesség és türelem profizmussal párosítva minden szívet meglágyít, még az elégedetlen ügyfélét is.

A témáról nagyon hosszasan írhatnánk, örülnénk azonban, ha megosztaná velünk a saját élményeit az "elégedetlen megrendelő"-vel. Látogasson el Facebook oldalunkra és mesélje el kommentben, hogyan kezelt hasonló helyzeteket.

Kellemes márciust kívánunk Mindenkinek!

A Rendezvényhelyszínek Honlapja munkatársai


Iratkozzon fel oldalunkra, ha érdeklik az aktuális, kedvezményes ajánlatok, kreatív rendezvényhelyszínek és élményprogramok!

Észrevétele van?

Kattintson ide